Gå til Indhold
Log ind på mitNT
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
  • Forside
  • Bus & togtrafik
  • Flextrafik
  • Billetter & priser
  • Trafikinfo
  • Kundeservice

Hvilke restriktioner gælder? 


Herunder har vi samlet informationen om de ændringer, der er trådt i kraft sammen med de skærpede restriktioner pr. 6. januar 2021.

Vi sælger ikke billetter i busserne
NT's busser fungerer i øjeblikket som ubemandede selvbetjeningsbusser for at sikre, at kunder og chauffører kan overholde kravet om 2 meters afstand. Det betyder, at du ikke kan købe en billet i bussen. Du skal i stedet have købt billet, når du stiger på bussen eller checke ind med Rejsekort/Pendlerkort straks efter påstigning. Du kan købe billet i NT Billet app og på NTbillet.dk. 

Skal du krydse regionsgrænsen med bus, kan du ikke købe billet i NT Billet app eller på NTbillet.dk. Her skal du i stedet benytte Rejsekort.

Vi genindfører billetsalg i busserne, når afstandskravet lempes.

Vi tager ikke imod kontanter for Flextur og Flexhandicap
Kontant betaling i flextrafikken suspenderes midlertidigt fra torsdag d. 14. januar til afstandskravet lempes.

Kørsel bestilles og betales så vidt muligt online i Flextrafik app eller på nt.flextrafik.dk. I nødstilfælde kan du dog bestille kørslen pr. telefon, hvor der efterfølgende sendes en regning til dig.

Vi har lukket ned for kørsel på en række skoleruter

Vi fylder maksimalt busser og tog halvt op
Afstandskravet er på 2 meter, hvilket betyder, at vi i øjeblikket har følgende retningslinjer og anbefalinger i busser og tog.

  • Vi medtager kun op til 50% af det antal kunder, som den enkelte bus/tog er godkendt til. Vi overvåger passagertallene nøje og indsætter ekstrabusser, hvis det bliver nødvendigt.
  • Vi henstiller til, at kunder i busser og tog ikke sidder ved siden af hinanden, medmindre de er fra samme husstand.
  • Vi henstiller til, at kunder i busser og tog ikke sidder med front direkte mod hinanden, medmindre de er fra samme husstand.
  • Kunder skal benytte midterdørene/bagdørene til både ind- og udstigning. 
Vi følger udviklingen tæt og melder ud så hurtigt som muligt, hvis der kommer ændringer til anbefalingerne. Indtil da - hold afstand og pas på jer selv og hinanden.

Vi har lukket ventesalene på vores busterminaler
Vi oplever desværre, at flere anvender vores ventefaciliteter til alt andet end at vente på bussen. Der bliver holdt fester i større forsamlinger og ofte med hærværk til følge. Hertil kommer, at forsamlingsforbuddet er sænket til 5 personer ifm. de nyeste restriktioner fra 6. januar. 

Vi har derfor valgt at lukke alle vores ventefaciliteter undtagen Aalborg Busterminal for at medvirke til, at forsamlingsforbuddet overholdes.

NT Kundecenter på Aalborg Busterminal er i øvrigt lukket for personlig betjening pga. coronarestriktioner. Vi forventer at åbne igen 8. februar.



Kundeinformation

Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter

Se under Kundeservice

Administration

Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.

Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

currentscheduleslist.aspx