Gå til Indhold
Log ind på mitNT
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
  • Forside
  • Bus & togtrafik
  • Flextrafik
  • Billetter & priser
  • Trafikinfo
  • Kundeservice

Coronavirus - Covid19


***English below***

Vi overholder alle myndighedernes retningslinjer og anbefalinger, så du trygt kan rejse med vores busser, tog og flextrafik. 

Vi gør fx. ekstra rent og spritter af flere gange dagligt, og vi tager kun passagerer med, indtil busser og tog er 50% fyldt. For at kunder og chauffører kan overholde afstandskravet sælger vi ikke billetter i busserne eller tager imod betaling i bilerne i Flextrafikken. Køb i stedet busbilletten i NT Billet app og på NTbillet.dk. Flextur og Flexhandicap bestilles og betales online i Flextrafik app eller på nt.flextrafik.dk.  Vi genindfører billetsalg og kontant betaling igen, når afstandskravet lempes.

For at passe godt på hinanden opfordrer vi til, at alle vores kunder også følger myndighedernes anbefalinger.

Læs mere på coronasmitte.dk



MUNDBIND/VISIR
Du skal benytte mundbind/visir i busser, tog og flextrafik og ved ophold på stationer og busterminaler. Mundbind/visir skal bæres, så det dækker næse og  mund. Kravet gælder døgnet rundt.

Kunder med vejrtrækningsbesvær, nedsat bevidsthedsniveau eller som har fysiske eller mentale svækkelser, der gør, at de ikke selv kan fjerne mundbindet, er fritaget fra kravet. Alle børn under 12 år er også fritaget fra kravet om mundbind.



ANTAL PASSAGERER
For at sikre, at der er god plads mellem kunderne i vores busser og tog, må de maksimalt være 50% fyldte. Hvor mange, der helt præcist må være ombord, afhænger af bussens/togets størrelse, og hvad den/det er godkendt til. 

Vi tilstræber at have nok plads til alle, men det kan ske, at bussen må køre forbi uden at standse, fordi der allerede er det antal kunder med, som der maksimalt må være.  I de tilfælde vil bussen skilte med fyldt bus.

Vi henstiller til, at man ikke sidder ved siden af hinanden eller med front overfor hinanden, medmindre man er fra samme husstand.



REFUSION FOR PENDLERKORT
Efter regeringens seneste anbefalinger og tiltag, gælder det fra den 18. september til og med den 05. april,  at Pendlerkort refunderes gebyrfrit uden 8 dages fradrag.  Kontakt Rejsekort Kundecenter telefonisk på 70 11 33 33 for refusion.

REFUSION FOR UNGDOMSKORT
Hvis din uddannelsesinstitution har lukket for fremmøde som følge af de nyeste restriktioner fra 14.12.20, kan du også få refusion for dit Ungdomskort fra og med samme dato. Send en mail til periodekort@NTmail.dk med navn, stamkortnummer og angivelse af, hvilken periode du ikke skal i skole/på uddannelse.

I emnelinjen skal du skrive:  REFUSION UNGDOMSKORT. Du skal først sende os mailen, når din uddannelsesinstitution/skole er genåbnet. Vi anbefaler, at du IKKE kontakter os telefonisk vedr. refusion, da der pt. er meget travlt og derfor lang ventetid.

OBS: Det er ikke muligt at søge halv refusion,  hvis du iht. udmeldingerne d. 24.02.21, kun skal på uddannelse/i skole hver anden uge. 

Bor du i en af de nordjyske kommuner, som var lukket i en periode i november, får du automatisk refusion for dit Ungdomskort for den lukkede periode. Refusionen overføres automatisk til din NEM-konto. Pga. opgavens omfang sker udbetalingerne over en længere periode. 

REFUSION ØVRIGE BILLETTER
Øvrige billetter og kort kan refunderes efter de almindeligt gældende regler for tilbagebetaling og refusion.


BETALING
Vi indfører selvbetjening i vores busser, og stopper derfor med at sælge billetter i busserne fra 14. januar og indtil afstandskravet på 2 meter lempes.  Samtidig indfører vi både af- og påstigning ad midter- bagdørene. I stedet for at købe billet i bussen, kan du i stedet benytte Rejsekort, Pendlerkort eller Ungdomskort eller købe din billet i NT Billet app eller på NTbillet.dk. 

Skal du krydse regionsgrænsen med bus, kan du ikke købe billet i NT Billet app eller på NTbillet.dk til hele rejsen. Du kan i stedet benytte Rejsekort.

Skal du med Flextur eller Flexhandicap, skal du bestille og betale turen i app'en Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk. I nødstilfælde kan du bestille pr. telefon, hvorefter vi sender en regning. Har du spørgsmål eller lignende, kan du kontakte Flextur på 99 34 11 34 og Flexhandicap på telefon 98 10 15 55.



FLEXTUR, PLUSTUR og FLEXHANDICAP
Du skal benytte mundbind/visir i busser, tog og flextrafik og ved ophold på stationer og busterminaler. Mundbind/visir skal bæres, så det dækker næse og mund. Kravet gælder døgnet rundt.

Kunder med vejrtrækningsbesvær, nedsat bevidsthedsniveau eller som har fysiske eller mentale svækkelser, der gør, at de ikke selv kan fjerne mundbindet, er fritaget fra kravet. Alle børn under 12 år er også fritaget fra kravet om mundbind.

Du må ikke benytte Flextur, Plustur og Flexhandicap, hvis du er smittet eller har symptomer på covid-19.  

Vi kører med færre kunder pr. vogn end normalt. Du kan få udleveret mundbind i vognen, hvis du har glemt dit eget.


LUKKEDE RUTER
En lang række skoleruter har været lukket pga. hjemsendelse af alle landets skoleelever, men flere af dem er åbnet op igen med reduceret køreplan. Du kan se hvilke her 



REJSEGARANTI
Rejsegarantien for busser og tog er gældende dog med den undtagelse, at vi endnu ikke må medtage fuld kapacitet i vores busser grundet retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen, og derfor kan det undtagelsesvis ske, at bussen er for fyldt til at måtte tage flere passagerer med.




*** ENGLISH VERSION ***

At Nordjyllands Trafikselskab (NT) we comply with all government guidelines and recommendations, so you can travel safely with our busses, trains and flextrafik (demand responsive transport like e.g. Flextur).

We clean and sanitise all vehicles several times a day, and we only allow passengers onboard until busses and trains are 50% full.

In order to take good care of each other, we encourage all our customers to also follow the authorities' recommendations. 



FACE MASK OR SHIELD
You must wear a face mask or shield in all public transport and at train stations and bus terminals. The requirement applies around the clock. The requirement to wear a face mask or shield does not apply to children below the age of 12, persons with a reduced level of consciousness or a physical or mental weakness or the like that can make them unable to wear a face mask or shield. 

If you are not exempt from wearing a face mask or shield, you will be asked to leave the vehicle


PAYMENT
We do not sell tickets on the bus from January 14th 2021 and until the health autorities recommend a shorter social distance than 2 metres. Instead you can use Rejsekort, Season Pass or Ungdomskort og buy your ticket at NTtickets.com or in the app NT Tickets. 



Kundeinformation

Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter

Se under Kundeservice

Administration

Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.

Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies
Luk cookie banner


OK

currentscheduleslist.aspx