Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 

Coronavirus - Covid19


ANTAL PASSAGERER
For at sikre, at der er god plads mellem kunderne i vores busser, må de maksimalt være halvt fyldte. Hvor mange, der helt præcist må være ombord, afhænger af bussens størrelse, og hvad den er godkendt til. Vi tilstræber at have nok plads til alle, men det kan ske, at bussen må køre forbi uden at standse, fordi der allerede er det antal kunder med, som der maksimalt må være.  I de tilfælde vil bussen skilte med fyldt bus.

Fra den 18. maj er der ændrede retningslinjer, så der medtager vi op til det antal passagerer, som der er siddepladser til + 50% af ståpladserne.



IND- OG UDSTIGNING
Indstigning i vores busser sker ad midterdørene. I busser uden midterdør kan indstigning i stedet ske ad bagdøren. Lad passagererne i bussen stige af, før du stiger på.

Hvis du benytter Rejsekort eller Pendlerkort, kan du checke ind ved hhv. midter eller bagdøren. Se efter den kortlæser, der er markeret med IND.



BETALING
Du kan ikke betale med kontanter i busserne. Køb i stedet din billet på NTbillet.dk eller i app'en NT Billet. Vi har ikke numre på pladserne i vores tog, og derfor skal du ikke have en pladsbillet, for at rejse med os.

Du kan heller ikke betale med kontanter, når du benytter Flextur og Flexhandicap . Bestil og betal i stedet turen med betalingskort i app'en Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk. Har du spørgsmål eller lignende kan du kontakte Flextur på 99 34 11 34 og Flexhandicap på telefon 98 10 15 55.


  
TILBAGEBETALING AF KORT

Fra 11. maj 2020 genindføres de almindelige regler for refusion af Pendlerkort og Rejsekort med Pendler Kombi.  Indtil 11. maj refunderes disse kort gebyrfrit. 
Ungdomskort refunderes dog fortsat efter de midlertidige regler, som er beskrevet herunder, 

Hvis du har et Ungdomskort, som du ikke skal bruge, kan du få penge tilbage for dagene fra vi modtager din henvendelse og til og med den dag, hvor skoler / uddannelsesinstitutioner starter op igen efter nedlukningen.  Alle som har søgt i marts måned, får refusion fra 12 marts og frem. Alle som søger for april måned/kvartal, får refusion fra  1. april (med mindre kortets første gyldighedsdag er senere end 1. april).

For at få refusion, skal du henvende dig til periodekort@NTmail.dk. HUSK at skrive dit navn og stamkortnummer i mailen.  Har du søgt refusion for én periode, og ønsker refusion for næste periode, er det vigtigt du søger igen på periodekort@NTmail.dk , med oplysning om, hvornår din uddannelse starter op igen. Du får ikke automatisk refusion for flere perioder, hvis du kun har søgt for én periode.



FORHOLDSREGLER FOR REJSENDE
Følg Sundhedsstyrelsens anbefalinger, og er du syg eller formoder at være smittet, skal du ikke rejse med bus, tog eller Flextrafik. Du finder anbefalingerne her



PLADSBILLET
Du skal ikke have en pladsbillet, hvis du skal rejse med Nordjyske Jernbaner. Du skal dog have en pladsbillet, hvis du skal med DSB.



FLEXTUR, PLUSTUR og FLEXHANDICAP
Du kan fortsat benytte Flextur, Plustur og Flexhandicap - vi kører dog med færre kunder pr. vogn og tager ikke imod kontant betaling i vognene.

Flextur og Flexhandicap bestilles og betales i app'en Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk.



REJSEGARANTI
Rejsegarantien for busser og tog er igen gældende dog med en enkelt undtagelse. Da vi endnu ikke må medtage fuld kapacitet i vores busser grundet retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen, kan det undtagelsesvis ske, at bussen er for fyldt til at måtte tage flere passagerer med. I det tilfælde vil det fremgå tydeligt på bussen.



HITTEGODS

Afhentning af hittegods kan ske på alle hverdage mellem kl. 09:00 og 16:00. Ring gerne i forvejen på tlf. 9811 1111, så vil en medarbejder undersøge, om hittegodset er kommet ind, så du ikke går forgæves. 



NT KUNDECENTER
NT Kundecenter er åbent alle hverdage mellem 9 og 17. Kundecenteret er lukket på lørdage, søndage og helligdage. 

Vi opfordrer ALLE til at betale med kreditkort eller via MobilePay. 

Telefonerne er stadig åbne i de åbningstider, som du finder via linket herunder.





Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK

currentscheduleslist.aspx