- Forside
- Bus & togtrafik
- Flextrafik
- Billetter & priser
- Trafikinfo
- Kundeservice
Flexhandicap
Med handicapkørsel bliver du kørt fra adresse til adresse, og du må benytte handicapkørsel, uanset hvad du skal. Flexhandicap er en samkørselsordning, så du kan blive kørt sammen med andre, og I kører muligvis en omvej for at hente eller aflevere nogle af dem.
- Du kan køre med handicapkørsel døgnet rundt alle ugens dage. Du skal blot bestille senest 2 timer før ønsket afhentning og max 14 dage før. Vær opmærksom på, at der er særlige regler og bestillingsfrister for kørsel i julen og til nytår.
- Hvis vi ikke kan hente dig på præcis det ønskede tidspunkt, bliver det højst 15 minutter før og senest 60 minutter senere. Du får oplyst, hvornår vi kan hente dig, ved bestilling.
- Hvis du skal nå et tog, en lægetid eller noget andet, hvor du skal være fremme til en bestemt tid, skal vi nok sørge for, at du ikke kommer for sent. Du skal blot huske at oplyse, at du skal være fremme på et bestemt tidspunkt, ved bestilling.
- På rejsedagen skal du stå klar til afhentning fra 5 minutter før til 15 minutter efter det aftalte tidspunkt.
- Chaufføren kan følge dig til og fra din gadedør. Kommunen kan godkende dig til ekstra service, hvis du fx skal hentes ved din entredør, har brug for at medbringe kørestol eller få ekstra hjælp af chaufføren. Du kan også søge om gratis ledsager ved kommunen, hvis du har særligt behov for hjælp under transporten.
- Ved fast transportbehov kan du lave en fast aftale. Faste aftaler skal laves telefonisk.
- Du har 104 ture til rådighed om året.
- Ønsker du at medbringe kørestol, bagage el. lign., skal dette oplyses ved bestilling
Du kan tage op til to børn under 12 år med gratis og medrejsende børn under 15 år betaler halv pris. Turen skal bestilles telefonisk.
- Betal med betalingskort, når du bestiller via selvbetjening i appen Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk
- Betal kontant til chaufføren eller med betalingskort, når du er steget ind. Hav altid lige penge med, hvis du betaler kontant.
Du kan oprette dig som kunde og bestille handicapkørsel via selvbetjening på nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik. Du får 10% rabat på turen, når du bestiller via selvbetjening.
Du kan også bestille ved at ringe til os på telefon 98 10 15 55. Der er åbent alle dage kl. 8-18. undt. d. 24. december hvor telefonen er lukket for bestilling.
Handicapkørsel, der krydser regionsgrænsen, kan ikke bestilles via selvbetjening.
Rejser med både handicapkørsel og tog
Skal du rejse til Sønderjylland, Fyn eller Sjælland, skal en del af rejsen ske med tog. Bestil mindst 5 hverdage før afrejse på telefon 9810 1555 kl. 08.00-15.00. Du kan bestille op til to måneder i forvejen.
Hjælpemiddel
Når du bestiller din tur online, kan du max. angive ét hjælpemiddel. Hvis du har mere end ét hjælpemiddel, skal du efter bestilling af din rejse kontakte os på telefon 98 10 15 55 for at tilføje flere hjælpemidler. Rabatture, regionsoverskridende rejser og faste ture skal bestilles telefonisk.
Sådan afbestiller du
- På nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik.
- Ved at ringe til på telefon 98 10 15 55.
Er der mere end 2 timer til din tur, kan du afbestille turen på nt.flextrafik.dk eller på 98 10 15 55.
Er der under 2 timer til din tur, skal du kontakte NT's Callcenter for at afbestille. Ved afbestilling under 2 timer før afgang, vil du fortsat opkræves for turen.
- Du kan benytte handicapkørsel på hele turen i Region Nordjylland og Region Midtjylland.
- Du kan rejse internt i alle regioner i Danmark til samme pris og efter samme regler som hos NT. Kontakt os på telefon 98 10 15 55 for bestilling.
- Når du bestiller, skal du fortælle os, hvis du medbringer følgende:
- Medrejsende. Du kan tage op til 5 medrejsende gæster med. Alle skal stå på og af ved samme adresse.
- Bagage (svarende til maks. en stor kuffert). Cykler kan ikke medbringes.
- Kørestol, rollator eller andre hjælpemidler
- Barnevogn eller autostol til et medrejsende barn (Autostol/selepude skal du selv medbringe og fastspændingen skal følge lovkrav)
- Førerhunde, servicehunde og små dyr i tasker/bokse kan medbringes gratis.
- Rabatture kan bestilles til halvdelen af prisen. Eneste forskel er, at du skal bestille turen pr. telefon senest fire timer før ønsket afgang. NT kan finde et tidspunkt på op til to timer før og to timer efter det ønskede afhentningstidspunkt
- Hvis du har brug for trappetjener, skal du oplyse det ved bestilling. Du skal være godkendt til trappetjener af din kommune. Egenbetaling for trappetjener er 250 kr.*
* Ring til os på telefon 9810 1555 og giv besked, hvis du har bestilt din rejse via selvbetjening.
NT rejsegaranti her.
Rejsegarantien gælder ikke, hvis du kommer for sent til eller fra fly, færger eller DSB- og Arriva-tog.
Bestillingsfristen er senest to timer før og tidligst 14 dage inden afhentning og kørsel betales efter samme princip som en almindelig rejse med Flexhandicap.
Interne rejser i andre regioner kan bestilles på telefon 98 10 15 55 alle dage fra kl. 8.00-18.00.
Landsdækkende rejser bestilles på telefon 98 10 15 55 på hverdage kl. 8.00-15.00.
Kommune/Region | Mailadresse | Telefonnummer |
Brønderslev | Raadhus(a)99454545.dk | 99 45 45 45 |
Frederikshavn | borgerservice(a)frederikshavn.dk | 98 45 50 00 |
Hjørring | hjoerring(a)hjoerring.dk | 72 33 33 33 |
Jammerbugt | raadhus(a)jammerbugt.dk | 72 57 77 77 |
Læsø | kommunen(a)laesoe.dk | 96 21 30 00 |
Mariagerfjord | raadhus(a)mariagerfjord.dk | 97 11 30 00 |
Morsø | kommunen(a)morsoe.dk | 99 70 70 00 |
Rebild | raadhus(a)rebild.dk | 99 88 99 88 |
Thisted | thistedkommune(a)thisted.dk | 99 17 17 17 |
Vesthimmerland | post(a)vesthimmerland.dk | 99 66 70 00 |
Aalborg | aalborg(a)aalborg.dk | 99 31 31 31 |
I julen er der mange, som bestiller ture, og for at vi kan finde vogne til de mange ture, er det nødvendigt, at de bliver bestilt i god tid. Skal du køres d. 24., 25., 26. eller 31. december samt 1. januar, skal du bestille din kørsel i følgende periode:
Den 14. november til 27. november i tidsrummet 08.00-18.00.
Bestil din tur på tlf. 72 48 92 48
Ved spørgsmål kan du kontakte NT's call center tlf. 98 10 15 55 fra 8.00-18.00.
Åbningstider i NT's Call center
Telefonerne i NT's call center er åbne i følgende tidsrum i julen og til nytår:
24. december er telefonen lukket for bestilling
Alle øvrige dage er der åbent fra 8.00-18.00