- Forside
- Bus & togtrafik
- Flextrafik
- Billetter & priser
- Trafikinfo
- Kundeservice
Rejsekort med Pendler Kombi og Pendlerkort
Hvis du rejser næsten hver dag, anbefaler vi, at du køber et Rejsekort med pendler kombi eller Pendlerkort.
Se filmen, der forklarer de to korttyper her.
Rejsekort med pendler kombi består af et pendlerkort og et rejsekort i ét samlet kort. Du får pendlerfordelene på din faste strækning fra A til B, og har samtidig mulighed for at rejse med bus, tog og metro i resten af landet på samme kort.
Bestil Rejsekort med pendler kombi her
Pris
Rejsekort med pendler kombi koster 50 kr. Derudover betaler du forud for det antal dage, du ønsker. Hvis du allerede har et personligt rejsekort, kan du lægge pendler kombi på det via selvbetjeningen på rejsekort.dk og dermed spare de 50 kr.
Der skal altid være penge på kortet til den forudbetaling, der trækkes ved hvert check ind. Forudbetalingen sættes tilbage på kortet ved check ud.
Pendlerperiode
Med pendler kombi på dit rejsekort vælger du selv, hvornår du vil starte en periode. Det gør du ved at checke ind indenfor dit valgte område efter at have bestilt pendler kombi til dit rejsekort. Du bestemmer også selv, hvor længe kortet skal være gyldigt - dog mindst 30 og maksimalt 180 dage. Hvis du vælger en periode på 180 dage, får du 11,3% rabat.
Hvis du vil være fri for manuelt at forny gyldighedsperioden, kan du oprette en fornyelsesaftale via selvbetjeningen, der automatisk gør det for dig, hver gang en periode udløber. Fornyelsesaftaler laves altid på enten 30 eller 180 dage af gangen.
Her kan kortet bruges
Du kan bruge Rejsekort med pendler kombi til bus, tog og metro i hele landet. Rejser du i dit pendlerområde, har du allerede betalt for dine rejser. Rejser du ud af dit pendlerområde, betaler du kun for den del af rejsen, der forgår udenfor området. Du får dine rejsekortrabatter helt automatisk.
Check ind og ud regler
Med et Rejsekort med pendler kombi skal du altid checke ind og ud på din rejse, også selvom du rejser inden for dit pendlerområde. Du betaler altid samme forudbetaling som med et almindeligt Rejsekort, og derfor skal du altid have minimum 25 kr. stående på kortet, før du kan starte en rejse.
Pendlerkort er for dig, der rejser ofte på den samme strækning. Du betaler et fast månedligt beløb og kan rejse frit fra A til B på den valgte strækning. Kortet kan KUN benyttes i dit valgte pendlerområde.
Pris
Pendlerkort koster 50 kr. i oprettelse, og derudover betaler du forud for den ønskede periode.
Pendlerperiode
Med pendlerkort vælger du selv, hvornår du vil starte en periode. Det gør du ved at checke ind indenfor dit valgte område efter at have bestilt en ny pendlerperiode. Du bestemmer også selv, hvor længe kortet skal være gyldigt - dog mindst 30 og maksimalt 180 dage. Hvis du vælger en periode på 180 dage, får du 11,3% rabat.
Hvis du vil være fri for manuelt at forny gyldighedsperioden for pendler kombi, kan du få en fornyelsesaftale, der automatisk gør det for dig, hver gang en periode udløber. Fornyelsesaftaler laves altid på enten 30 eller 180 dage af gangen.
Her kan kortet bruges
Du kan kun rejse indenfor det pendlerområde, som du har valgt ved bestilling.
Check ind regler
Hvis du rejser med bus, skal du checke ind, når din rejse starter, og checke ind igen, hvis du skifter til et andet transportmiddel undervejs på rejsen. Hvis du rejser med tog, behøver du ikke at checke ind. Du skal dog altid checke ind, når du skal have aktiveret en ny pendlerperiode.
Hvor køber jeg pendlerkort?
Du kan bestille de nye kort på rejsekort.dk. Hvis du allerede har et personligt rejsekort, kan du opgraderer det med pendler kombi via selvbetjeningen. Du kan også henvende dig i NT Kundecenter på Aalborg Busterminal, hvor du kan købe kortene.
Hvad er leveringstiden?
Ved køb online på rejsekort.dk går der typisk 5-7 hverdage, inden du modtager kortet med posten.
Skal der foto på mit kort?
Nej, det er ikke et krav, at der er foto på Pendlerkort og Rejsekort med pendler kombi. Det er dog stadig muligt at få det.
Hvad koster et kort?
Det koster 50 kr. for et Pendlerkort eller Rejsekort med pendler kombi. Du slipper for oprettelsesgebyret på pendler kombi, hvis du allerede har et personligt Rejsekort. Du kan opgradere dit personlige Rejsekort til pendler kombi via selvbetjeningen. Udover prisen for at købe kortet skal der være penge på det til at rejse for. Du kan se de aktuelle priser her.
Kan jeg bruge mit Pendlerkort som et almindeligt Rejsekort?
Nej, hvis du rejser udenfor dit pendlerområde, anbefaler vi dig, at du køber er Rejsekort med pendler kombi. Ellers skal du købe en tillægsbillet til dit Pendlerkort.
Hvad hvis jeg checker ind/ud uden for mit gyldighedsområde?
Hvis du bruger dit Pendlerkort udenfor den faste strækning, så vil kortet blive afvist. Hvis du bruger dit Rejsekort med pendler kombi udenfor den faste strækning, vil pengene blive trukket fra Rejsekortet. Du betaler kun for de zoner, som ligger udenfor den faste strækning.
Fornyelse og aktivering
Hvor kan jeg forny mit Pendlerkort/Rejsekort med pendler kombi?
Du kan forny dit Pendlerkort via selvbetjeningen på rejsekort.dk eller i NT Kundecenter på Aalborg Busterminal. Du kan også vælge en fornyelsesaftale, der automatisk fornyer dit Pendlerkort. Uanset hvordan du fornyer dit Pendlerkort, gælder den nye periode først, når du checker ind i en bus, på en station eller i en rejsekortautomat.
Hvor længe gælder mit Pendlerkort?
Ved en manuel fornyelse bestemmer du selv, hvor lang en periode, du ønsker - fra 30-180 dage. Med en fornyelsesaftale er perioden altid 30 eller 180 dage.
Skifter mit Pendlerkort automatisk kundetype, når jeg fx. fylder 16 år?
Nej, du skal selv ændre din kundetype på rejsekort.dk, på en rejsekortautomat eller ved personlig betjening på et rejsekortsalgssted, når du fx. går fra kundetype barn til voksen eller fra voksen til pensionist.
Kan jeg tanke op på mit pendlerkort?
Nej. Til forskel fra et Rejsekort, hvor du sætter penge på kortet ved at tanke op, skal du på et Pendlerkort forny din periode (min. 30 dage og max 180).
Jeg skal holde ferie, og har en fornyelsesaftale på mit Rejsekort med pendler kombi.
Hvis du checker ind med kortet i det valgte pendlerområde, vil den nye periode blive aktiveret. Det er derfor vigtigt at afmelde den automatiske fornyelsesaftale i ferierne, hvis du fortsat ønsker at benytte dit Rejsekort til fx fritidsrejser.
Læs her hvordan du selv kan sende din fornyelsesaftale på ferie.
Hvor og hvorfor skal jeg checke ind, efter jeg har købt/fornyet mit Pendlerkort?
Din nye periode er ikke aktiveret, før du har checket ind på en rejsekortlæser i dit pendlerområde. Hvis du ikke checker ind, har du ikke nogen gyldig billet. Vær opmærksom på, at du annullerer din aktivering, hvis du checker ud på samme kortlæser inden for 20 minutter.
Hvad gør jeg hvis jeg fornyer mit Pendlerkort ved en fejl
Hvis du har bestilt en fornyelse men ikke checket ind, sker der ingenting. Kortet er først fornyet ved check ind. Hvis du fornyer kortet ved en fejl, skal du checke ud på samme sted, som du har checket ind, inden for 20 minutter for at annullere fornyelsen.
Check ind og check ud
Pendlerkort
Du skal altid checke ind i busserne men ikke ud, når du benytter det grønne pendlerkort. I togene skal du hverken checke ind eller ud. Husk dog, at du kun kan forny din periode ved at checke ind.
Rejsekort med pendler kombi
Du skal altid både checke ind og ud med et rejsekort med pendler kombi. Check ind og check ud bruges til at beregne prisen for din rejse. Hvis du rejser indenfor dit pendlerområde er det pendler kombi delen, der er i spil, og hvis du rejser udenfor dit pendlerområde, betaler du pr. rejse som med rejsekortdelen.
Der trækkes altid en forudbetaling, når du checker ind med et blåt rejsekort - uanset om det er i eller udenfor dit pendlerområde. Derfor skal der altid stå penge på kortet til forudbetalingen. Ellers kan du ikke checke ind. Heller ikke selvom du har bar betalt for pendler kombi delen.
Hvad gør jeg, hvis jeg glemmer at checke ud, eller udstyret er i stykker?
Du kan indmelde et check-ud senest 10 dage efter rejsen. Enten på www.checkud.rejsekort.dk (kræver MitID) eller via appen "Check Udvej".
Pensionist og førtidspensionist
Kan jeg få pensionistrabat på Pendlerkort?
Ja, alderspensionister og modtagere af socialpension (fx førtidspension, seniorpension, seniorførtidspension og brøkpension) kan benytte Pendlerkort til pensionisttakst.
Modtagere af socialpension skal bestille kortet hos NT Kundecenter, da det ikke kan bestilles via selvbetjeningen på rejsekort.dk. Der skal kunne fremvises en af følgende dokumentationsformer
- Pensionsmeddelelse fra Udbetaling Danmark (max 1 år gammelt)
- Afgørelsesbrev
- Seneste udbetalingsbrev
Børn
Kan jeg købe et Pendlerkort til mit barn?
Børn (0-14 år) kan ikke selv bestille Pendlerkort. Den voksne, der bestiller kortet til det pågældende barn, skal være forælder eller værge og selv være oprettet som bruger på selvbetjeningen på rejsekort.dk. Hvis den voksne ikke har en brugerprofil, skal en sådan oprettes. Under 'Mine værgeforhold' i venstremenuen på selvbetjeningen tilføjes barnet - herefter kan den voksne bestille et kort. Hvis barnet er fyldt 15 år, kan barnet selv oprette sig som kunde på selvbetjeningen og bestille sit Pendlerkort.
Hvordan opretter jeg en fornyelsesaftale til mit barn (0-17 år)?
Læs rejsekortets guide her
Kunder med kundetype handicap og pendlerprodukter
Vi anbefaler at handicappede kunder ikke benytter sig af pendlerprodukterne, da det bedre kan betale sig, at benytte et almindeligt Rejsekort personligt med kundetype handicap. Hvis man vælger et pendlerprodukt, får man ikke handicaprabat.
Gyldighed
Hvor kan jeg se, hvornår mit Pendlerkort udløber?
Du kan altid se udløbsdatoen for din købte periode på selvbetjeningen på rejsekort.dk. Du kan også se den på rejsekortautomater på stationerne.
Hvor kan jeg se, hvilke zoner mit pendlerkort er gyldigt i?
Du kan se dine købte zoner på en rejsekortautomat på en station eller på selvbetjeningen.
Spærring af kort
Hvordan spærrer jeg mit Pendlerkort?
Du kan spærre dit Pendlerkort via selvbetjeningen, eller ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Ønsker du et nyt Pendlerkort, kan du bestille et erstatningskort via selvbetjening. Dit erstatningskort er udstedt til de zoner, du tidligere har valgt, og med samme fornyelsesmetode (manuel / fornyelsesaftale).
Kan jeg få pengene på mit Pendlerkort tilbage?
Ja, vi refunderer den resterende periode fratrukket prisen for otte dage. Beløbet bliver overført til din NemKonto. Du får det refunderet via selvbetjeningen, i NT Kundecenter eller ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.
Firmakort/Erhvervskort
Jeg pendler og betaler ikke selv min rejse.
Så skal du have et Pendlerkort, som giver dig mulighed for at tilknytte den betaler, som du har behov for.