Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 

Betaling af girokort


Fra den 1. januar 2018 kan man ikke længere betale et girokort på posthuset. Det har betydning for de af NT's kunder, der benytter periodekort på giro eller ungdomskort.


Kortene skal være udstyret med et stempel fra officielt hold, der viser at der er kvitteret for betaling, så chauffører og kontrollører kan se, at kortet er betalt og dermed gyldigt. Kortene må ikke betales via netbank/homebanking, da kortene ved den slags betalinger ikke udstyres med en gyldig kvittering, og hvad gør man så, når de heller ikke kan betales på posthuset? Der er flere muligheder.

  • Man kan betale sit girokort i banken
  • Melde kortet til automatisk genbestilling og melde betalingen til betalingsservice
  • Benytte dankortbetaling via NT's online betalingssystem.

Hvis du har periodekort eller pensionistkort
Hvis du har et almindelig periodekort eller pensionistkort kan du i stedet få et pendlerkort eller rejsekort med pendler kombi. Så kan du klare betalingen ved selvbetjening på rejsekort.dk.


Hvis du beholder periodekortet indtil 28. februar, som er sidste dag for salg af periodekort, og ønsker at betale online via vores betalingssystem, skal du bestille dit periodekort senest 14 dage før, du skal bruge det. Sæt kryds udfor "Dankortbetaling" på bestillingsformularen og oplys din e-mail-adresse.


Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en mail med oplysninger om kortets gyldighed og pris samt et link til betalingssiden. På betalingssiden skal du indtaste dine dankortoplysninger.


Bemærk at linket kun er gyldigt indtil 7 dage før kortets 1. gyldighedsdag. Har du bestilt periodekort for flere perioder, vil du få tilsendt en mail med link til betalingssiden, når dit kort skal fornyes. Når betalingen er gennemfør, sender vi dig et nyt kvitteret girokort, som er klar til brug.


Hvis du har et ungdomskort
Hvis du bestiller et ungdomskort, kan du ikke bestille internetbetaling sammen med kortet. Du skal i stedet for betale kortet på vores betalingsside, når du har modtaget dit girokort. Det skal du gøre senest 7 hverdage før kortets første gyldighedsdato. Når betalingen er gennemført sender vi dig et kvitteret girokort, når betalingen er gennemført. Du modtager kortet ca. 3 dage før dets første gyldighedsdag.


Når du benytter NT's online betalingssystem, bliver dit kort automatisk tilmeldt automatisk genbestilling med betaling via betalingssystemet. Det betyder, at du fremover vil modtage en e-mail med et link til betalingssiden op til hver fornyelse af dit ungdomskort. Når dine betalinger er gennemført, sender vi dig nye kvitterede girokort, som er klar til brug, når du modtager dem


Mere information
Klik her for flere detaljer om betalingsmuligheder for periodekort og ungdomskort.




Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK

currentscheduleslist.aspx sitelist.html