Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
Topbanner_BilletterPriser_1

Ansøgningsskema


Benyt skemaet her på siden, hvis du vil søge om rejsegaranti eller basis rejsetidsgaranti. Basis rejsetidsgaranti gælder for togkunder med kontantbillet, mobil-billet, travel pass, print-selv billet og lign korttidsbilletter.

Pendlere på strækningen Frederikshavn - Aalborg og Aalborg - Aarhus med periodekort/pendlerkort henvises til DSB's pendler rejsetidsgaranti.

Øvrige rejsende kan benytte sig af den ordning, der slet og ret hedder rejsegaranti.



Rejsegaranti gælder for busrejser og rejser, der er startet med en bustur. Rejsetidsgaranti gælder for togrejser og rejser, der er startet med en bustur. Busrejsende kan få tilbagebetalt udgifter til taxa eller kørsel i privatbil, hvis reglerne for rejsegaranti er overholdt. Togrejsende kan få udbetalt en økonomisk kompensation svarende til en procentdel af billetprisen refunderet, hvis reglerne for basis rejsetidsgaranti er overholdt.



For kunder, der søger om rejsegaranti

For at få dækket udgifterne til taxa, skal du udfylde nedenstående formular og vedhæfte en kopi af taxa-bonen. Du skal beholde den originale taxa-bon, indtil sagen er afsluttet, da NT forbeholder sig retten til at indhente dokumentation for udgiften i form af den originale taxa-bon. Kan du ikke indscanne taxabonen, kan du i stedet udfylde skemaet, printe det ud, underskrive det og sende det med posten sammen med den originale taxabon. Der ydes kun kompensation for ture på op til 50 km.

Hvis du er kørt i privat bil, er det føreren at bilen, der skal udfylde skemaet. Værdien af kørsel i privat bil afregnes efter statens høje kilometertakst. Der udbetales kun kompensation for ture på op til 50 km.


For kunder, der søger om basis rejsetidsgaranti

For at få udbetalt kompensation eller få en billet til en ny rejse på strækningen, skal du udfylde skemaet herunder og vedhæfte en kopi af din billet. Du skal beholde den originale billet, indtil sagen er afsluttet, da NT forbeholder sig retten til at indhente dokumentation for udgiften i form af den originale billet. Kan du ikke indscanne/medsende billetten elektronisk, kan du i stedet udfylde refusionsskemaet, printe det ud, underskrive det og sende det med posten sammen med den originale billet.

Hvis din billet er en mobil-billet, skal du vedhæfte et screenshot af den.
Hvis din billet er en print-selv-billet, skal du vedhæfte pdf-filen med billetten i.
Hvis du har benyttet rejsekort, skal du vedhæfte din rejsehistorik for den pågældende rejse.
Hvis din kompensation er på mindre end 25 kr., vil du automatisk få tilsendt en NT Rejsetidsgarantibillet, selvom du har ønsket kontant kompensation via NemKonto.


Tidsfrist

Dit krav om refusion skal være NT i hænde senest 14 dage efter hændelsen. Senest 14 dage efter at NT har modtaget din anmodning om refusion, får du et svar på din henvendelse.



Sikkerhed

Skemaet sendes via en krypteret forbindelse, og det indtastede cpr-nummer vil udelukkende blive brugt til at identificere dig ift. din NemKonto, så vi kan indsætte de penge du evt. skal have af os.

Dine personlige oplysninger behandles fortroligt og videregives ikke.



Kundeservice





Hvilket afsnit skal starte med at være foldbar?
2
Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK

sitelist.html