Gå til Indhold
Log ind på mitNT
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
  • Forside
  • Bus & togtrafik
  • Flextrafik
  • Billetter & priser
  • Trafikinfo
  • Kundeservice
Topbanner_Flextrafik

Flextur


Flextur er kollektiv trafik, som du skal bestille - og det er for alle. Med Flextur bliver du kørt fra adresse til adresse. Flextur er en samkørselsordning, så du kan blive kørt sammen med andre, og I kører muligvis en omvej for at hente eller aflevere nogle af dem.

 
Bruger du hjælpemidler, f.eks. rollator, kørestol eller lignende, kan disse medbringes på din Flextur.


Godt at vide

  • Du kan køre med Flextur alle ugens dage kl. fra 6-23. 
  • I Brønderslev Kommune kan du dog benytte Flextur hele døgnet. Du skal blot bestille senest 2 timer før ønsket afhentning og maks. 14 dage før.
  • Hvis vi ikke kan hente dig på præcis det ønskede tidspunkt, bliver det højst 15 minutter før og senest 45 minutter senere. Du får oplyst, hvornår vi kan hente dig, ved bestilling.
  • Hvis du skal nå et tog, en lægetid eller noget andet, hvor du skal være fremme til en bestemt tid, skal vi nok sørge for, at du ikke kommer for sent.
  • På rejsedagen skal du stå klar til afhentning fra 5 minutter før til 15 minutter efter det aftalte tidspunkt.
  • Ved fast transportbehov kan du lave en fast aftale. Faste aftaler kan kun laves telefonisk

Pris og betaling

Prisen beregnes pr. kilometer og afhænger af, hvilken kommune, du rejser i. Du kan se priserne på kortet herunder. Du får oplyst prisen på din rejse ved bestilling, både online og telefonisk. 


Hvis du bestiller din tur på NT.flextrafik.dk sparer du 10 %. I perioden 10. maj til 14. august sparer du 20% ved bestilling online.



Taksterne pr. 16. januar 2022


Du kan betale på følgende måder:

  • Betal med betalingskort, når du bestiller via selvbetjening i appen Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk
  • Betal med kort eller kontant til chaufføren, når du er steget ind. Hav altid lige penge med, hvis du betaler kontant.

Sådan bestiller og afbestiller du 

Du kan oprette dig som kunde og bestille Flextur via selvbetjening på nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik. Du får 10% rabat på turen, når du bestiller via selvbetjening. Flexture, der krydser regionsgrænsen, kan ikke bestilles via selvbetjening. I perioden 10. maj til 14. august sparer du 20% ved bestilling online.


Du kan også bestille ved at ringe til os på telefon 99 34 11 34. Der er åbent alle dage kl. 8-18.

Du afbestiller Flextur samme sted, som du har bestilt

  • nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik.
  • Ved at ringe til os på telefon 99 34 11 34.
Afbestilling skal ske mindst to timer før det aftalte tidspunkt for afhentning.


Hvis vognen kommer forgæves


Hvis vognen kommer for at hente dig på den aftalte adresse, og du ikke er klar til afhentning, eller at det ikke er muligt for chaufføren at finde dig eller komme i kontakt med dig, hæfter du for betaling af rejsen. Det samme gør sig gældende, hvis du ikke afbestiller rejsen rettidigt.



Rejseregler 

Flextur skal have startadresse i Region Nordjylland og slutadresse i Region Nordjylland eller Region Midtjylland

Når du bestiller, skal du fortælle os, hvis du medbringer en eller flere af følgende:
  • Medrejsende. Du kan tage op til 5 medrejsende gæster med. Alle skal stå på og af ved samme adresse.
  • Rejser I flere sammen, er det en god ide at bestille samlet. Der kan max være seks passagerer på samme bestilling og maks 18 personer i alt.
  • Bagage (svarende til maks. en stor kuffert). Cykler kan ikke medbringes.
  • Kørestol, rollator eller andre hjælpemidler
  • Barnevogn eller autostol til et medrejsende barn (Autostol/selepude skal du selv medbringe og fastspændingen skal følge lovkrav)
  • Førerhunde, servicehunde og små dyr i tasker/bokse kan medbringes gratis
  • Vi kan være behjælpelige med en "trappetjener".  Det koster 250 kr. pr. tur, udover turens pris. 

Glemt pinkode

Har du glemt pinkode til selvbetjeningen i app'en Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk, skal du henvende dig her.

Forsinkelse og rejsegaranti

Hvis din Flextur ikke dukker op, udenfor åbningstiden for NTs Callcenter, og der er gået mere end 20 minutter, efter det tidspunkt du har fået oplyst ved bestilling, altså 35 minutter i alt, er du omfattet af NTs rejsegaranti, og du kan derfor bestille en taxa og få din udgift refunderet.

Se mere om rejsegaranti her

Rejsegarantien gælder ikke, hvis du kommer for sent fra eller til fly, færger eller tog. Rejsegarantien gælder således ikke den del af din rejse, du vil have udført med DSB- og Arriva-tog, fly eller færger.

Jul og nytår

Hvis du har brug for kørsel den 24., 25., 26. og 31. december samt 1. januar, skal du bestille din kørsel på telefon 72 48 92 48 mellem 15. november og 28. november 2021 kl. 08.00-18.00.

Du får oplyst, hvornår vi kan hente dig, ved bestilling. Du skal være klar til afgang 30 minutter før det aftalte tidspunkt.

Ved kørsel i juledagene kan afhentnings- og afleveringstidspunktet forskydes med op til to timer før og to timer efter det ønskede afhentningstidspunkt. Du får det præcise tidspunkt at vide, når du bestiller.

OBS! Du kan ikke bestille kørsel til den 24. og 31. december 2021 via selvbetjeningsløsningen NT.flextrafik.dk og app'en Flextrafik.


Åbningstider i NT's callcenter omkring jul og nytår

Telefonerne i NT's callcenter er åbent i følgende tidsrum i julen og omkring nytår:

24. december fra 9.00-17.00
Alle øvrige dage er der åbent fra 8.00-18.00




Kundeinformation

Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter

Se under Kundeservice

Administration

Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1T, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11

Åbningstider - Adm.

Man - fre kl. 8.00 - 16.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.