Gå til Indhold
Log ind på mitNT
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
  • Forside
  • Bus & togtrafik
  • Flextrafik
  • Billetter & priser
  • Trafikinfo
  • Kundeservice
Topbanner_Flextrafik

Plustur


Plustur er kollektiv trafik, hvor du bliver kørt mellem en adresse (fx. din bopæl) og nærmeste stoppested/station. Du vil blive tilbudt Plustur, hvis du har langt til nærmeste forbindelse videre med bus eller tog. 


Plustur er inkluderet i din bus- eller togbillet i hele 2022.


OBS. Du vil fortsat skulle indtaste dine kortoplysninger i forbindelse med bestilling af rejsen, men der vil ikke blive trukket penge på kortet.


Se videoen herunder og bliv klogere på Plustur





Sådan bestiller du 

Når du søger en rejse på Rejseplanen, vil du blive tilbudt en Plustur, hvis du har langt til nærmeste stoppested/station med forbindelse videre med bus eller tog. Du bestiller og forudbetaler (gratis i 2022) Plustur med betalingskort gennem Rejseplanen. Den del af rejsen, der foretages med bus eller tog betales separat med fx. Pendlerkort, Rejsekort eller en billet fra NTbillet.dk eller appen 

NT Billet.


Plustur kan kun benyttes i forbindelse med en rejse, hvor bus eller tog indgår. Derfor vil du aldrig få tilbudt en Plustur, til at køre dig hele vejen. Hvis du har brug for transport mellem to vilkårlige adresser i Nordjylland, kan du i stedet benytte Flextur.

  • Plustur fremsøges, bestilles og forudbetales via Rejseplanen.dk eller appen Rejseplanen, som kan hentes via Google Play, eller App Store.
  • For at kunne bestille Plusture skal du være oprettet som bruger. Du opretter dig på rejseplanen.flextrafik.dk
  • Plustur kan som udgangspunkt benyttes i tidsrummet kl. 6.00 - 23.00, men kan variere fra område til område, da åbningstiderne er tilpasset bus- og togtiderne (undt. natbusser).
  • Du skal bestille din Plustur senest 2 timer før, at du skal rejse og tidligst 14 dage før.
  • Hvis du ikke får tilbudt Plustur på Rejseplanen.dk, er Plustur ikke en mulighed på din rejse
  • Vær opmærksom på, at du i Rejseplanen har mulighed for at tilpasse den afstand, du ønsker at gå til/fra stoppestedet eller stationen. Som udgangspunkt er Rejseplanen indstillet til en maksimal gangafstand på 2 km. Du har mulighed for at ændre dette under "tilpas søgning á cykel- og gangindstillinger". Du vil nu blive tilbudt Plustur på gangafstand under 2 km, såfremt Plustur er en mulighed på den ønskede rejse.

Bemærk, at Plustur ikke tilbydes inden for byzonerne i følgende byer: Brønderslev, Frederikshavn, Hobro, Nykøbing, Nørresundby, Skagen, Støvring, Sæby, Thisted, Aalborg og Aars 


Rejseregler

Følgende rejseregler gør sig gældende:
  • Du kan bestille Plustur til 1-6 personer per tur og max 18 af gangen, altså tre ture med 6 personer pr. tur.
  • Bagage (svarende til maks. en stor kuffert). Cykler kan ikke medbringes.
  • Fører- og signalhunde kan medbringes gratis. Desuden kan hunde, som bæres i en taske medbringes. Du skal kunne sidde med tasken på skødet, hvis der er flere kunder med i bilen. 
  • Kørestol, rollator eller andre hjælpemidler kan medbringes
  • Barnevogn eller autostol til et medrejsende barn (Autostol/selepude skal du selv medbringe og fastspændingen skal følge lovkrav)

Modtag påmindelser om din rejse og eventuelle forsinkelser

Hvis du har tilmeldt dig advisering ved oprettelse, modtager du en påmindelse pr. SMS 24 timer inden samt 15 minutter før afhentning med information om turen. Påmindelsen du modtager 24 timer før, oplyser det ved bestilling oplyste afhentningstidspunkt, mens påmindelsen 15 minutter før oplyser det faktiske afhentningstidspunkt, som kan være forskudt med op til 15 minutter ift. det ved bestilling oplyste afhentningstidspunkt.

For at modtage påmindelser skal du ved oprettelse huske at give samtykke til, at vi må sende dig sms'er med påmindelser.

Hvis din Plustur er forsinket udover de tilladte 15 minutter, vil du udover påmindelsen 15 minutter før afhentning, blive kontaktet af NT's callcenter, som overvåger rejserne på tlf. 9934 1134.

Ændring eller afbestilling af en allerede bestilt rejse

Du kan ikke ændre i en allerede bestilt rejse. Hvis du ikke skal bruge den bestilte tur, skal du afbestille den. Det gør du under din profil på rejseplanen.flextrafik.dk. Herefter kan du fremsøge og bestille en ny tur gennem Rejseplanen.

Rejsegaranti

Starter din rejse med en Plustur
Hvis din Plustur ikke dukker op inden for 15 minutter efter aftalt afhentning, skal du kontakte NT´s Call Center på 99 34 11 34. De kan oplyse dig om, hvornår vognen ankommer. Hvis vognen bliver mere end 35 minutter forsinket efter aftalt afhentningstidspunkt, kan du benyttes NT´s rejsegaranti. Det betyder, at du kan bestille en taxa og få din udgift refunderet.

Du kan læse mere om rejsegaranti ved mislykket skifte her

Slutter du din rejse med en Plustur
Har du bestilt en Plustur i forlængelse af en bus- eller togrejse, og din bus eller dit tog bliver forsinket undervejs, skal du kontakte NT's Call center på 99 34 11 34 med information herom. Medarbejderen i Call centeret vil her ændre din Plustur så den bliver tilpasset din forsinkelse.

Rejsegarantien gælder ikke, hvis du kommer for sent fra eller til fly, færger eller tog. Rejsegarantien gælder således ikke den del af din rejse, du vil have udført med DSB- og Arriva-tog, fly eller færger.



Jul og nytår

Der kan ikke bestilles Plustur til d. 24., 25., 26. eller 31. december samt 1. januar.


Hvis du har behov for kørsel, kan du benytte dig af Flextur. Du skal bestille din kørsel i en bestemt periode. Se mere her




Kundeinformation

Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter

Se under Kundeservice

Administration

Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1T, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11

Åbningstider - Adm.

Man - fre kl. 8.00 - 16.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.