Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
Topbanner_Flextrafik

Plustur


Plustur er kollektiv trafik, hvor du bliver kørt mellem en adresse (fx. din bopæl) og nærmeste knudepunkt, hvorfra du skal videre med bus eller tog. 

Plustur fremsøges, bestilles og forudbetales via Rejseplanen.dk  eller app'en Rejseplanen eller MinRejseplan, som kan hentes via Google Play, eller App Store


Efter fremsøgning af en rejse vil du blive tilbudt Plustur, hvis du har langt til nærmeste forbindelse videre med bus eller tog. 


Se her hvordan Lise og Tobias bruger Plustur.




Sådan fungerer Plustur

Plustur er en samkørselsordning, hvilket betyder, at der kan være flere med i vognen, og at turen ofte er længere end den direkte vej fra A til B. 


Plustur kan kun benyttes i forbindelse med en rejse, hvor bus eller tog indgår. Derfor vil du aldrig få tilbudt en Plustur, til at køre dig hele vejen. Hvis du har brug for transport mellem to vilkårlige adresser i Nordjylland, kan du i stedet benytte Flextur.


Når du bestiller en Plustur finder vi det tidspunkt, der ligger nærmest din ankomst eller afgang med almindelig kollektiv trafik. Afhentningstidspunktet for Plusturen kan variere med 15 minutter fra det oplyste tidspunkt. Du vil dog aldrig opleve, at blive hentet senere end din eventuelle forbindelse til anden kollektiv trafik tillader det. Du skal altid være klar til det oplyste afhentningstidspunkt, så chaufføren og de andre kunder ikke skal vente på dig, og risikerer at komme for sent til deres videre forbindelser med busser eller tog.


Fører- og signalhunde kan medbringes gratis. Desuden kan hunde, som kan bæres i en taske medbringes, såfremt hunden bliver i tasken under hele turen. Du skal kunne sidde med tasken på skødet, hvis der er flere kunder med i bilen.


Hvordan bestilles Plustur

Når du søger en rejse på Rejseplanen, vil du blive tilbudt en Plustur, hvis du har langt til nærmeste knudepunkt med forbindelse videre med bus eller tog. Du bestiller og forudbetaler Plusturen med betalingskort gennem Rejseplanen. Den del af rejsen, der foretages med bus eller tog betales separat med fx. Pendlerkort, Rejsekort eller en billet fra NTbillet.dk eller app'en NT billet.


For at kunne bestille PLusture skal du være oprettet som bruger. Du opretter dig på densamlederejse.dk


Vær også opmærksom på, at det afhentningstidspunkt som bliver oplyst på bestillingsportalen er vejledende, og at du først får oplyst det endelige tidspunkt i din ordrebekræftelse.  Tidspunktet kan variere med 15 min. fra det oplyste tidspunkt, da trafikken og lign. kan drille og give mindre forsinkelser. Vær dog altid klar til afgang  på det oplyste tidspunkt.


Bestilling af Plustur

Du skal bestille din Plustur senest 2 timer før, at du skal rejse og tidligst 14 dage før.


Pris

Det koster altid 22 kr. pr. person at køre med Plustur. 


Åbningstid

Plustur kan som udgangspunkt benyttes i tidsrummet kl. 6.00 - 23.00, men kan variere fra område til område, da åbningstiderne er tilpasset bus- og togtiderne (undt. natbusser).


Medbringelse af hjælpemidler og dyr

Hvis du medbringer kørestol, rollator, større bagage som fx. en kuffert, en førerhund eller signalhund eller barnevogn/klapvogn, skal du oplyse det ved bestilling, så vi kan sende en vogn, der har plads nok.

Fører- og signalhunde kan medbringes gratis. Desuden kan hunde, som kan bæres i en taske, medbringes, såfremt hunden bliver i tasken under hele turen. Du skal kunne have tasken på skødet, hvis der er andre med i vognen.

Modtag påmindelser om din rejse

Hvis du har tilmeldt dig advisering ved oprettelse, modtager du en påmindelse pr. SMS 24 timer inden samt 15 minutter før afhentning med information om turen. Påmindelsen du modtager 24 timer før, oplyser det ved bestilling oplyste afhentningstidspunkt, mens påmindelsen 15 minutter før oplyser det faktiske afhentningstidspunkt, som kan være forskudt med op til 15 minutter ift. det ved bestilling oplyste afhentningstidspunkt.

For at modtage påmindelser skal du ved oprettelse huske at give samtykke til, at vi må sende dig sms´er med påmindelser.

Ændring eller afbestilling af en allerede bestilt rejse

Du kan ikke ændre i en allerede bestilt rejse. Hvis du ikke skal bruge den bestilte tur, skal du afbestille den. Det gør du under din profil på dinsamlederejse.dk. Herefter kan du fremsøge og bestille en ny tur gennem Rejseplanen.

Information om eventuelle forsinkelser

Hvis din Plustur er forsinket udover de tilladte 15 minutter, vil du udover påmindelsen 15 minutter før afhentning, blive kontaktet af NT's callcenter, som overvåger rejserne.

Du vil blive forelagt forventet ankomsttid og eventuelle konsekvenser i forhold til din videre rejse.

Rejsegaranti

Starter din rejse med en Plustur

Hvis din Plustur ikke dukker op på afhentningsadressen indenfor de 15 min. fra planlagt afhentning, vil du blive ringet op af NT's Call center, og her vil du blive hjulpet videre på din rejse. Kan medarbejderen i Call centeret ikke finde en ledig vogn til dig, vil du i stedet blive henvist til NT's rejsegaranti.


Bliver du mod forventning ikke ringet op af Call centeret, bedes du selv kontakte NTs Call center på 99 34 11 34.


Slutter du din rejse med en Plustur

Har du bestilt en Plustur i forlængelse af en bus- eller togrejse, og din bus eller dit tog bliver forsinket undervejs, er du selv forpligtiget til at kontakte NT's Call center med information herom. Medarbejderen i Call centeret vil her ændre din Plustur så den bliver tilpasset din forsinkelse.


Spørgsmål om rejsen

Du kan altid kontakte NTs Callcenter i tilfælde af problemer på rejsen eller hvis du har brug for at videregive eller få information om din Plustur. NTs Callcenter kan kontaktes på 99 34 11 34.

Julekørsel

Der kan ikke bestilles Plustur til d. 24., 25., 26. eller 31. december samt 1. januar.


Hvis du har behov for kørsel, kan du benytte dig af Flextur. Du skal bestille din kørsel i en bestemt periode.


Læs mere her




Flextrafik




3

Hvilket afsnit skal starte med at være foldbar?
2
Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK