- Forside
- Bus & togtrafik
- Flextrafik
- Billetter & priser
- Trafikinfo
- Kundeservice
Flextur
Flextur er kollektiv trafik, som du skal bestille - og det er for alle. Med Flextur bliver du kørt fra adresse til adresse. Flextur er en samkørselsordning, så du kan blive kørt sammen med andre, og I kører muligvis en omvej for at hente eller aflevere nogle af dem.
Bruger du hjælpemidler, f.eks. rollator, kørestol eller lignende, kan disse medbringes på din Flextur.
- Du kan køre med Flextur alle ugens dage kl. fra 6-23. Internt i Brønderslev Kommune kan du dog benytte Flextur hele døgnet.
- Du skal bestille din Flextur senest 2 timer før ønsket afhentning og maks. 14 dage før.
- Hvis vi ikke kan hente dig på præcis det ønskede tidspunkt, bliver det højst 15 minutter før og senest 60 minutter senere. Du får oplyst, hvornår vi kan hente dig, ved bestilling.
- Hvis du skal nå et tog, en lægetid eller noget andet, hvor du skal være fremme til en bestemt tid, skal vi nok sørge for, at du ikke kommer for sent.
- På rejsedagen skal du stå klar til afhentning fra 5 minutter før til 15 minutter efter det aftalte tidspunkt.
- Ved fast transportbehov kan du lave en fast aftale. Faste aftaler kan kun laves telefonisk.
Prisen beregnes pr. kilometer og afhænger af, hvilken kommune og hvilket tidsrum, du rejser i. Du kan se priserne på kortet herunder. Du får oplyst prisen på din rejse ved bestilling, både online og telefonisk.
Hvis du bestiller din tur på NT.flextrafik.dk eller via app´en Flextrafik sparer du 10 %.
Gratis at medbringe børn
Du kan tage op til to børn under 12 år med gratis. Turen skal bestilles telefonisk.
Ture over regionsgrænsen afregnes efter Midttrafiks takster for den kommune, du skal ind eller ud af.
Taksterne er gældende pr. 15. januar 2023
Alle rejser i Region Nordjylland afregnes til lav takst - også mellem kommunerne samt mellem områder med lav og høj takst. Eneste undtagelse er rejser internt i og mellem områder med høj takst - de afregnes til høj takst.
Du kan betale på følgende måder:
- Betal med betalingskort, når du bestiller via selvbetjening i appen Flextrafik eller på nt.flextrafik.dk
- Betal med kort eller kontant til chaufføren, når du er steget ind. Hav altid lige penge med, hvis du betaler kontant.
Du kan oprette dig som kunde og bestille Flextur via selvbetjening på nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik.
Når du bestiller på nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik får du 10% rabat på turen. Flexture, der krydser regionsgrænsen, kan ikke bestilles via selvbetjening.
Du kan også bestille ved at ringe til os på telefon 99 34 11 34. Der er åbent alle dage kl. 8-18. undt. d. 24. december, hvor telefonen er lukket.
Sådan afbestiller du
- På nt.flextrafik.dk eller i appen Flextrafik.
- Ved at ringe til os på telefon 99 34 11 34.
Er der under 2 timer til din tur, skal du kontakte NT's Callcenter for at afbestille. Ved afbestilling under 2 timer før afgang, vil du fortsat opkræves for turen.
Hvis vognen kommer forgæves
Hvis vognen kommer for at hente dig på den aftalte adresse, og du ikke er klar til afhentning, eller at det ikke er muligt for chaufføren at finde dig eller komme i kontakt med dig, hæfter du for betaling af rejsen. Det samme gør sig gældende, hvis du ikke afbestiller rejsen rettidigt.
- Medrejsende. Du kan tage op til 5 medrejsende gæster med. Alle skal stå på og af ved samme adresse.
- Rejser I flere sammen, er det en god ide at bestille samlet. Der kan max være seks passagerer på samme bestilling og maks 18 personer i alt.
- Bagage (svarende til maks. en stor kuffert). Cykler kan ikke medbringes.
- Kørestol, rollator eller andre hjælpemidler
- Barnevogn eller autostol til et medrejsende barn (Autostol/selepude skal du selv medbringe og fastspændingen skal følge lovkrav)
- Førerhunde, servicehunde og små dyr i tasker/bokse kan medbringes gratis
- Vi kan være behjælpelige med en "trappetjener". Det koster 250 kr. pr. tur, udover turens pris.
Du får oplyst, hvornår vi kan hente dig, ved bestilling. Du skal være klar til afgang 30 minutter før det aftalte tidspunkt.
Ved kørsel i juledagene kan afhentnings- og afleveringstidspunktet forskydes med op til to timer før og to timer efter det ønskede afhentningstidspunkt. Du får det præcise tidspunkt at vide, når du bestiller.
Åbningstider i NT's callcenter omkring jul og nytår
24. december er der lukket for bestilling af kørsel.
Alle øvrige dage er der åbent fra 8.00-18.00