Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
Topbanner_Flextrafik

Flexhandicap


Flexhandicap er et tilbud om kollektiv trafik til dig med et fysisk handicap, hvor du bliver transporteret med taxa eller handicapvenlige liftbusser fra din gadedør til adresser i hele Region Nordjylland og Region Midtjylland. Fra 1. januar 2016 kan du desuden bestille interne rejser i andre regioner end Region Nordjylland og Region Midtjylland. Flexhandicap omfatter kørsel til fritidsaktiviteter, familiebesøg, indkøb, kulturelle arrangementer mv. og kan benyttes alle ugens dage, hele døgnet. Vær opmærksom på, at der er begrænsninger ift. kørsel i julen og nytårsaften.


Bestil Flexhandicap på NT.flextrafik.dk eller på tlf: 98 10 15 55

Når du bestiller din kørsel via NT.flextrafik.dk eller app'en "flextrafik", sparer du 10 %, og du kan tilmelde dig advisering, hvilket betyder, at du modtager påmindelser om din tur, dagen før du skal rejse og 15 minutter inden vognen er planlagt til at ankomme.


Det er din bopælskommune, som skal visitere (godkende) dig til Flexhandicap. Du kan se vilkårene for optagelse i Flexhandicap på din kommunes hjemmeside. Det er også din kommune som skal give dig kundenr. og pinkode til NT.flextrafik.dk. Du skal derfor kontakte din kommune, hvis du vil benytte dig af bestilling via NT.flextrafik.dk eller app´en "Flextrafik".


Sådan fungerer Flexhandicap

Flexhandicap er en samkørselsordning. Det betyder, at der kan være flere med i vognen, og at turen ofte er længere end den direkte vej fra A til B. Ved bestilling finder vi det tidspunkt, der ligger nærmest dit ønske for turens afgang. For at kunne koordinere med andre ture, må dit afhentningstidspunkt forskydes op til 15 min. før og 45 min. efter ønsket afhentningstidspunkt.
Du får det præcise afhentningstidspunkt oplyst, når du bestiller.


Afvigelser, på op til 15 min. i afhentningstidspunkt, kan forekomme. Du skal dog være klar til det oplyste afhentningstidspunkt.


Takster

Det koster 424 kr. om året at være medlem af Flexhandicap. Herudover skal du betale for hver enkelt tur, du kører.


Pr. 19. januar 2015 er prisen 2,70 kr. pr. km. - minimumsprisen pr. tur er 30 kr. Taksterne gælder både ved rejser i Region Nordjylland og til/fra Region Midtjylland. Kilometerafstanden beregnes altid efter NTs afstandsberegning.

Ved bestilling får du oplyst prisen for turen. Chaufføren opkræver kontant betaling ved turens begyndelse.  Hav så vidt muligt lige penge. Chaufføren har begrænsede byttepenge og kan ikke altid give tilbage på store sedler. Du kan ikke betale med kort.

Hvis du bestiller din tur på NT.flextrafik.dk eller via vores app "Flextrafik", sparer du 10 %.


Online bestilling

Bestil og betal dine ture på NT.flextrafik.dk eller via vores app "Flextrafik" og spar 10 %.

Bestilling af ture
For at kunne bestille ture, skal du logge ind med kundenr. og pinkode på NT.flextrafik.dk. Du skal kontakte din kommune for at få oplyst dit kundenr. og pinkode til NT.flextrafik.dk, hvis du ikke allerede kender det. Læs evt. mere i afsnittet "Ansøg om medlemsskab af Flexhandicap."



Du kan bestille ture senest to timer før og tidligst 14 dage inden afhentning. Hvis du ønsker at afbestille din tur, skal det ske senest to timer inden afgang. Du kan bestille på nt.flextrafik.dk og i app'en Flextrafik. Du kan også bestille pr. telefon. Læs mere om dette under "Husk når du bestiller"





Modtag påmindelser om din tur
Når du bestiller dine ture via selvbetjeningsløsningerne, kan du tilmelde dig advisering, hvilket betyder, at du modtager påmindelser om dine ture. Du modtager påmindelserne dagen inden du skal rejse og 15 minutter inden vognen er planlagt til at ankomme. Du modtager påmindelserne via sms.

For at kunne modtage påmindelser, skal du afgive dit samtykke. Det gør du inde på din selvbetjeningsside under fanen "kundeprofil".

Betaling af ture bestilt online
Turen skal betales kontant i vognen. Hav så vidt muligt lige penge.

Hjælpemiddel
Når du bestiller din tur online, kan du max angive et hjælpemiddel. Hvis du har mere end et hjælpemiddel, skal bestillingen ske telefonisk.

Rabatture, regionsoverskridende rejser og faste ture skal bestilles telefonisk.


Husk når du bestiller

  • NTs Callcenter er åbent for bestilling alle dage fra kl. 7.00-20.00
  • NT.flextrafik.dk og app´en "Flextrafik" er åbent for bestilling hele døgnet
  • Du skal bestille senest to timer før og tidligst 14 dage inden afhentning
  • Oplys præcis afhentnings- og afleveringsadresse ved bestilling
  • Ved fast transportbehov kan du lave en fast aftale. Faste aftaler skal laves telefonisk
  • Skal du være fremme til et bestemt tidspunkt, skal det oplyses ved bestilling
  • Ønsker du at medbringe kørestol, bagage el. lign., skal dette oplyses ved bestilling



Rejsebestemmelser

Barnevogne og autosæder
Du skal selv medbringe en autostol eller selepude til dit barn. Hvis du medbringer barnevogn, skal dette oplyses ved bestilling.

Hjælpemidler
Det er muligt at medbringe kørestol, rollator eller andre ganghjælpemidler. Dette skal oplyses ved bestilling. Udover dit normale hjælpemiddel har du ret til at medbringe endnu et hjælpemiddel gratis. Ved bestilling på NT.flextrafik.dk eller via vores app "Flextrafik" kan du kun angive et hjælpemiddel. Hvis du har mere end et hjælpemiddel, skal du bestille telefonisk.

Hunde
Fører- og signalhunde kan medbringes. Desuden kan hunde, som kan bæres i en taske medbringes, såfremt hunden bliver i tasken under hele turen.

Ledsager
Er du afhængig af hjælp under kørslen, kan du søge om at tage en gratis ledsager med. Du skal søge om gratis ledsager hos din kommune. Ledsageren skal være en person, der kan hjælpe dig og må derfor ikke selv have brug for hjælp, og må ikke være medlem af Flexhandicap. Hvis du ikke bliver tildelt gratis ledsager, kan du tage en medrejsende med, til samme pris som du selv betaler for turen.

Medrejsende
Du kan tage op til to medrejsende med. De skal betale samme takst for turen, som du selv skal. Medrejsende i kørestol og minicrosser skal betale dobbelt takst. Medrejsende børn fra 12 år til og med 15 år betaler halv pris. Der kan medtages to børn under 12 år gratis. Husk at oplyse, hvor mange medrejsende du har med, ved bestilling. Hvis du har medrejsende med, som er under 15 år, skal bestillingen foretages telefonisk, da online bestillingen ikke tager højde for alder.

Rabatture
Du kan bestille en Flexhandicap som en rabattur, til halvdelen af prisen. Eneste forskel er, at du skal bestille turen pr. telefon senest fire timer før ønsket afgang. I forhold til ønsket afhentningstidspunkt kan NT finde et tidspunkt på op til to timer før og to timer efter det ønskede afhentningstidspunkt. Rabatture kan kun benyttes i Region Nordjylland og kan ikke bestilles til at være fremme til et bestemt tidspunkt. Rabatture kan ikke kombineres med andre rabatter, fx børnerabat. Desuden kan rabatture ikke bestilles til d. 24., 25., 26., 31. december og 1. januar. Rabatture skal bestilles telefonisk.

Rejsegods
Hvis du har brug for at få håndbagage med, skal det ske i et omfang, hvor det ikke er til gene for de øvrige passagerer og materiellet, og hvor pladsforholdene i øvrigt tillader det. Hvis du medbringer rejsegods, skal du oplyse det ved bestilling, så du kan være sikker på, at der er plads i bilen. Har du så meget bagage med, at det optager en ekstra siddeplads, vil denne bagage blive betragtet som en ekstra medrejsende, hvortil der opkræves betaling. Du skal selv sørge for din bagage, da chaufføren ikke kan være behjælpelig med dette.

Service og trappetjener
Vi kan være behjælpelig med en "trappetjener". Denne service skal du selv betale for. Det koster 250 kr. pr. tur. Derudover skal du betale for selve turen. Ønsker du trappetjener, skal du kontakte visitator i din bopælskommune. Ønsker du at benytte trappetjener skal dette oplyses  ved bestilling. Ture med trappetjener skal bestilles telefonisk.


Rejsegaranti

Hvis vognen ikke kommer
Hvis din vogn ikke dukker op indenfor de 15 min. fra planlagt afhentning, skal du kontakte NTs Callcenter. Callcenteret er åbent for henvendelser vedr. forsinkelser fra kl. 7.00-23.00.

Hvis din vogn ikke dukker op, udenfor åbningstiden for NTs Callcenter, og der er gået mere end 20 minutter, efter det tidspunkt du har fået oplyst ved bestilling, altså 35 minutter i alt, er du indbefattet af NTs rejsegaranti, og du kan derfor rekvirere en taxa og få din udgift refunderet. Du kan læse mere om rejsegaranti her.

Rejsegarantien gælder ikke, hvis du kommer for sent til eller fra fly, færger eller tog. Rejsegarantien gælder således ikke den del af din rejse, du vil have udført med DSB- og Arriva-tog, fly eller færger.

Interne rejser i andre regioner

Du har mulighed for at rejse internt i alle regioner i Danmark med de priser og regler du allerede kender fra NT.

Bestillingsfristen er senest to timer før og tidligst 14 dage inden afhentning og kørsel betales efter samme princip som en almindelig rejse med Flexhandicap.

Interne rejser i andre regioner kan bestilles telefonisk ved NTs Callcenter på 98 10 15 55 alle dage fra kl. 7.00-20.00.

Landsdækkende rejser

Du har mulighed for at foretage landsdækkende rejser.

Ved rejser fra Nordjylland og Midtjylland, der kører ud over Region Midtjyllands grænser, er det en forudsætning, at der benyttes handicapvenlige tog eller busser på så stor en del af rejsen som muligt. Der kan ikke bevilges Flexhandicap til hele rejsen. Den del af rejsen, der foretages med bus eller tog, skal du selv betale efter gældende takster. Kørsel til/fra tog/bus betales efter samme princip som en almindelig rejse med Flexhandicap. Bestillingsfristen for den regionsoverskridende rejse er fem hverdage før.

Landsdækkende rejser bestilles telefonisk ved NTs Callcenter på 98 10 15 55 på hverdage i tidsrummet 8.00-15.00.

Ansøg om medlemsskab af Flexhandicap


Det er din bopælskommune, som skal visitere (godkende) dig til Flexhandicap, du skal derfor ansøge din kommune om at blive optaget i ordningen. Når du har ansøgt om medlemskab, vurderer kommunen din ansøgning og afgør herudfra, om du kan blive optaget i Flexhandicapordningen. Hvis du bliver optaget, sender vi dig et girokort til betaling for abonnementet. Du skal være opmærksom på, at fra du har betalt girokortet, går der 3-5 hverdage til vi har registeret betalingen, og du kan rejse med Flexhandicap. 

Får du afslag på din ansøgning, har du mulighed for at klage over afslaget.
Du skal sende klagen til din kommune.

Kommune/RegionMailadresseTelefonnummer
Brønderslev Raadhus(a)99454545.dk 99 45 45 45
Frederikshavn borgerservice(a)frederikshavn.dk 98 45 50 00
Hjørring hjoerring(a)hjoerring.dk 72 33 33 33
Jammerbugt raadhus(a)jammerbugt.dk 72 57 77 77
Læsø kommunen(a)laesoe.dk 96 21 30 00
Mariagerfjord raadhus(a)mariagerfjord.dk 97 11 30 00
Morsø kommunen(a)morsoe.dk 99 70 70 00
Rebild raadhus(a)rebild.dk 99 88 99 88
Thisted thistedkommune(a)thisted.dk 99 17 17 17
Vesthimmerland post(a)vesthimmerland.dk 99 66 70 00
Aalborg kontaktcentret(a)aalborg.dk 99 82 50 00
Region Nord region(a)rn.dk 97 64 80 00

Julekørsel

Andre bestillingsfrister for kørsel i julen
I julen er der mange, som bestiller ture, og for at vi kan finde vogne til de mange ture, er det nødvendigt, at de bliver bestilt i god tid. Skal du køres d. 24., 25., 26. eller 31. december samt 1. januar, skal du bestille din kørsel i en bestemt periode. Du kan bestille julekørsel for 2016 i perioden: (perioden kender vi først senere på året. Når vi kender dem vil du kunne finde dem her)

Bestil din tur på tlf. 72 48 92 48

Det er ikke muligt at bestille kørsel til julen efter ovenstående dato. Ved kørsel på de oven-stående dage kan afhentnings- og afleveringstidpunktet forskydes med op til to timer før eller efter det ønskede afhentningstidspunkt. Du får det præcise tidspunkt af vide, når du bestiller. Husk at være klar 30 minutter før det oplyste afhentningstidspunkt.


Ved spørgsmål kan du kontakte NTs Callcenter alle hverdage fra 7.00-20.00, alternativt administrationen på tlf. 98 11 11 11 alle hverdage fra 9.00-12.00.

Der kan ikke bestilles kørsel til jul og nytår via selvbetjeningsløsningen NT.flextrafik.dk.


Åbningstiderne ved NTs Callcenter i jul og nytår 2015
Telefonerne ved NTs Callcenter er åben i følgende tidsrum i julen:

24. og 31. december fra 9.00-17.00
25. december og 1. januar fra 7.00-20.00
Alle øvrige dage er der åbent fra 7.00-20.00




Flextrafik






Hvilket afsnit skal starte med at være foldbar?
2
Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK

sitelist.html