Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
Topbanner_BilletterPriser_1

Om mobil-billetter


Du kan købe mobil-billetter i NTs gratis app, NT mobilbilletter, som fås til Android og iOS, eller pr. sms. Udover de almindelige rejseregler gælder der særlige vilkår for brug af mobil-billetterne. De er beskrevet herunder.


App - billetkøb

Du køber billet til 2-24 zoner i app'en på følgende måde:
  • Åbn app'en. Telefonens GPS finder den zone, du befinder dig i
  • Vælg antal zoner, som du skal rejse. Klik på "Hvor skal du hen", hvis du er i tvivl.
  • Vælg billettype og antal (voksen, barn, pensionist)
  • Vælg betalingsform. Det kan være "mobil-klip" eller "betalingskort"
  • Kryds af i "natbillet", hvis du skal rejse med natbus. pr. 7/8 2016 skal du kun sætte kryds her, hvis du skal med natbus mellem kl. 01-05.
  • Kryds af i "Jeg accepterer handelsbetingelserne"
  • Tryk " Køb billet"
  • Billetten modtages og kan findes frem ved at klikke på "Billetter" i menuen nederst.

OBS. Skal du rejse fra trecifrede zoner (fx Brovst i zone 180), skal du i stedet købe din mobilbillet pr. sms, da der pt. er en fejl, som betyder at billetterne udstedes forkert. Vi arbejder på at få rettet fejlen.


Du kan også købe særlige mobil-billetter og tilkøbsbilletter i app'en. Du finder dem ved at klikke på "Andre billetter".


App - betalingsmidler

Du kan betale med Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB. Betaling sker via NETS. Du kan også købe mobil-klip og betale for zonebilletter med dem.

Ved køb af mobil-billetter fraskriver du dig 14 dages returret.


App - gyldighed

Billetten er gyldig fra den er modtaget på telefonen. Du skal derfor først købe den, umiddelbart før, at du skal med bus eller tog. Billettens gyldighed afhænger bl.a. af antallet af zoner.

Der er samme gyldighed for app-billetterne som for øvrige kontantbilletter. Der tillægges dog altid ekstra 15 minutters gyldighed på mobil-billetter, da disse købes før indstigning i bus/tog..

Zonebilletter kan benyttes i busser og tog i hele Region Nordjylland. Særlige mobil-billetter kan ikke benyttes i DSB- og Arriva-tog, med mindre andet fremgår.


App - mobil-klip

Når du køber mobil-klip, får du 10 enkeltzoner, som kan bruges som betaling for zonebilletter. Mobil-klip er ikke en billet i sig selv. Mobil-klip skal benyttes indenfor 6 måneder fra købsdatoen.

App - særlige regler

Du skal have købt og modtaget billetten inden påstigning. Billetten er kun gyldig, hvis den fremvises i app'en. Billetten skal kunne fremvises under hele rejsen. Skærmen på telefonen skal være i en sådan stand, at chaufføren eller kontrolløren kan aflæse de informationer, der står på billetten. Hvis du ikke kan fremvise en gyldig billet, kan du blive opkrævet en kontrolafgift.

Ved køb af mobil-billetter fraskriver du dig 14 dages returret.


App - tekniske krav

App'en NT mobil-billetter fås til Android eller iOS. For at kunne købe en billet, skal du give app'en lov til at bruge din aktuelle position. Du skal også have forbindelse til internettet for at kunne købe billet i app'en.


Din telefon skal være i en sådan stand, at det er muligt at fremvise billetten, og at billetten kan aflæses og scannes af kontrollører og chauffører.


Sms - billetkøb - voksen

Sms STARTZONE mellemrum ANTAL ZONER til 1271. Skal du fx rejse 2 zoner fra Aalborg, som ligger i zone 1, skal du sms'e 1 2 til 1271. Skal du fx. rejse 4 zoner fra Frederikshavn, som ligger i zone 54, skal du sms'e 54 4 til 1271.

Herefter modtager du en sms fra NT, som du skal besvare med JA inden 3 minutter, hvorefter du en ny sms med din billet i.

Sms - billetkøb - barn

Sms STARTZONE mellemrum ANTAL ZONER mellemrum B til 1271. Skal du fx rejse 2 zoner fra Aalborg, som ligger i zone 1, skal du sms'e 1 2 B til 1271. Skal du fx. rejse 4 zoner fra Frederikshavn, som ligger i zone 54, skal du sms'e 54 4 Btil 1271.

Herefter modtager du en sms fra NT, som du skal besvare med JA inden 3 minutter, hvorefter du en ny sms med din billet i.

Sms - billetkøb - pensionist

Sms STARTZONE mellemrum ANTAL ZONER mellemrum P til 1271. Skal du fx rejse 2 zoner fra Aalborg, som ligger i zone 1, skal du sms'e 1 2 P til 1271. Skal du fx. rejse 4 zoner fra Frederikshavn, som ligger i zone 54, skal du sms'e 54 4 P til 1271.

Herefter modtager du en sms fra NT, som du skal besvare med JA inden 3 minutter, hvorefter du en ny sms med din billet i.

Sms - billetkøb - tillæg

Du kan ikke købe en tilkøbsbillet til 1 zone pr. sms. Vi henviser til kontant betaling eller til app'en NT mobil-billetter.

Sms - billetkøb til flere

Hvis du skal købe billet til flere end dig selv, skal du sende en sms for hver billet, du ønsker at købe. Du kan have så mange gyldige mobil-billetter liggende på telefonen, som du vil.

Sms - betalingsmidler

Når du køber en sms-billet, betaler du via telefonregningen eller dit taletidskort. Du kan se dit forbrug på MitNT.


Ved køb af mobil-billetter fraskriver du dig 14 dages returret.


Sms - gyldighed

Billetten er gyldig fra den er modtaget på telefonen. Du skal derfor først købe den, umiddelbart før, at du skal med bus eller tog. Billettens gyldighed afhænger bl.a. af antallet af zoner. Der er samme gyldighed for sms-billetterne som for øvrige kontantbilletter. Der tillægges dog altid ekstra 15 minutters gyldighed på mobil-billetter, da disse købes før indstigning i bus/tog..

De almindelige sms-billetter kan benyttes i busser og tog i hele Region Nordjylland. Særlige mobil-billetter kan ikke benyttes i DSB- og Arriva-tog, med mindre andet fremgår.


Sms - nattillæg

Skal du rejse med natbus, skal du betale nattillæg. Fra 7/8 2016 skal du kun betale nattillæg kl 01-05 ift. bussens planlagte afgang. Du kan købe en mobil-billet med nattillæg ved at tilføje et N efter STARTZONE mellemrum ANTAL ZONER og evt BILLETTYPE. Fx. 54 4 N eller 54 4 P N. Vær opmærksom på at børn rejser med natbus til voksentakst.

Sms - særlige regler

Du skal have købt og modtaget billetten inden påstigning. Billetten er kun gyldig, hvis den fremvises i originalversionen på den telefon, som den er købt fra.


Billetten skal kunne fremvises under hele rejsen. Skærmen på telefonen skal være i en sådan stand, at chaufføren eller kontrolløren kan aflæse de informationer, der står på billetten. Billetten skal være læsbar på lys baggrund, så pluskoder kan scannes uden problemer. Hvis du ikke kan fremvise en gyldig billet, kan du blive opkrævet en kontrolafgift.


Videresendelse af eller ændring i en sms-billet er ikke tilladt og betragtes som misbrug. Misbrug politianmeldes, og der spærres evt. for køb af mobil-billetter fra misbrugerens telefonnummer.

Hvis du ikke kan købe en mobil-billet henvises du til andre typer af rejsehjemmel.


Ved køb af mobil-billetter fraskriver du dig 14 dages returret.


Sms - tekniske krav

For at købe en sms-billet skal du have et dansk telefonnummer, og dit teleabonnement eller taletidskort skal bl.a. tillade køb af overtakserede sms'er.


Kunder med udenlandske telefonnumre, taletidskort fra Telia og kunder hos enkelte mindre teleudbydere kan ikke købe mobil-billetter pr. sms.


Sms evt. MOBILTEST til 1271 for at undersøge, om du kan købe en sms-billet. Besvar den første besked, som du får fra NT med et JA inden 3 minutter, hvorefter du modtager en testbillet, hvis køb af sms-billetter er muligt fra din telefon.


Din telefon skal være i en sådan stand, at det er muligt at fremvise billetten, og at billetten kan aflæses og scannes af kontrollører og chauffører.


Afmeld sms-service

Når du køber en mobil-billet hos NT, siger du samtidig "ja tak" til at modtage service-sms'er fra os. Hvis du ønsker at afmelde denne service, skal du sms'e STOP til 1271. Så bliver du slettet fra listen. Vær opmærksom på, at du ikke kan tilmelde dig denne service igen, når du først har afmeldt den.



Billetter & priser





Hvilket afsnit skal starte med at være foldbar?
2
Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK

sitelist.html