Log ind på mitNT
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
  

Er du endnu ikke tilmeldt mitNT, kan du oprette en brugerprofil her.
 
Topbanner_BilletterPriser_1

Mobil-billet


En mobil-billet er gyldig, fra den er modtaget på telefonen. Du skal derfor først købe billetten umiddelbart før, du skal rejse. Dette gælder både mobil-billetter, der købes i NTs app og pr. sms.

For at benytte en mobilbillet, skal din telefon være i en sådan stand, at kontrollører og chauffører kan aflæse og scanne billetten. Skærmen på telefonen må fx. ikke være i stykker.

App - NT mobilbilletter

For at købe en mobil-billet skal du downloade den gratis app, NT mobil-billetter. Den findes til Android og iOS. Når app'en er installeret, kan du købe billet til det antal zoner, du skal bruge eller købe en af NTs særlige mobil-billetter. Dem finder du under "Andre billetter."

OBS. Skal du rejse fra trecifrede zoner (fx Brovst i zone 180), skal du i stedet købe din mobilbillet pr. sms, da der pt. er en fejl, som betyder at billetterne udstedes forkert. Vi arbejder på at få rettet fejlen.

Sms
Du kan også sende en sms med din STARTZONE mellemrum ANTAL ZONER og evt. mellemrum billettype til 1271 (hvis du er i tvivl om, hvad du skal sms'e, kan du benytte beregneren herunder), umiddelbart før du skal med bussen eller toget og besvare den besked, du får retur med et JA inden 3 minutter. Din billet er kun gyldig, hvis startzonen stemmer overens med den zone, du rent faktisk rejser fra. 

Hvad skal du sms'e umiddelbart før afrejse, for at købe en billet pr. sms?
Når du begynder at skrive i felterne herunder, kommer der en liste med mulige destinationer. Beregneren fungerer kun, hvis du vælger en af disse.




VIGTIGT! Beregneren er vejledende, da den kun kan beregne zoneafstande i lige linje, og dermed ikke kan beregne afstande til fjernere liggende via-zoner. Der skal altid betales for rejser til via-zoner og dermed for rejser til den fjernest-liggende zone. Du kan derfor  i sjældne tilfælde opleve, at chaufføren skal have ekstra betaling. Vil du være helt sikker på zoneantallet, kan du kontakte NT Kundecenter eller spørge en af NTs buschauffører.




Kundeinformation
Tlf. 98 11 11 11

Åbningstider - Kundecenter
Se under Kundeservice

Administration
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3.sal
Postboks 1359
9000 Aalborg

Tlf. 99 34 11 11
Fax 99 34 11 01

Åbningstider - Adm.
Man - fre kl. 8.00 - 15.00
Lør, søn- og helligdage lukket
Lukket mellem jul og nytår.

NT anvender cookies
Vi benytter cookies til at få websitet til at fungere optimalt. Cookies anvendes primært til trafikmåling via Google Analytics, men ligeledes til at analysere brugen af vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre funktion og indhold.
Du accepterer brugen af cookies ved at klikke luk eller klikke videre på websitet. Læs mere om Cookies


OK

currentscheduleslist.aspx sitelist.html